Scroll omlaag

De uitvaart

In de eerste dagen na het overlijden werkt u samen met de familie aan een mooie uitvaart. U weet de juiste vragen te stellen die daarvoor nodig zijn. U heeft het overzicht van alle zaken die geregeld moeten worden. Zo zorgt u ervoor dat de nabestaanden waardig afscheid kunnen nemen.

Hoe gaat het daarna?

Na de uitvaart moet de familie verder met het verlies. Als betrokken uitvaartverzorger houdt u in de eerste periode contact met de familie en helpt hen met de vragen die er kunnen spelen.

Na een aantal weken neemt de aandacht uit de omgeving vaak wat af. In deze periode moeten nabestaanden veel regelen en organiseren, terwijl hun hoofd hier vaak nog niet naar staat. Onze ervaring is dus, dat veel hulpvragen pas in een later stadium ontstaan. Daarom neemt Nunazorg juist in deze periode, zo’n 6 tot 8 weken na de uitvaart, contact op.

Wij werken namens u

Wanneer u samenwerkt met Nunazorg benaderen wij de nabestaanden namens u als uitvaartverzorger. Wij bieden dus een service vanuit uw organisatie. Namens u stellen wij onder andere de volgende vragen:

  • Hoe gaat het op dit moment met u?
  • Ervaart u voldoende steun uit uw omgeving?
  • Heeft u vragen over de afwikkeling van de nalatenschap?
  • Kunnen we u ergens mee helpen?
  • Hoe kijkt u terug op de uitvaart?

Als nabestaanden dit op prijs stellen, gaan we op huisbezoek. Dit hoeft niet meteen, dat kan ook op een later moment.

Een visitekaartje

Niet elke nabestaande heeft hulpvragen en steun van ons, nodig. Ook wanneer er geen opvolging nodig is, ervaren mensen de belangstelling altijd als zeer positief. Hiermee laat u als organisatie dus een mooi visitekaartje achter.

Feedback op de uitvaart

Tijdens het eerste gesprek vragen wij onder andere hoe mensen de uitvaart en de voorbereiding ervan ervaren hebben. Onze ervaring is, dat er vaak complimenten of verbeterpunten genoemd worden, die niet altijd uit uw eigen enquête naar voren komen.

Na het eerste gesprek krijgt u van ons een korte terugkoppeling. Wij houden hierin vanzelfsprekend rekening met de privacy van de nabestaanden.

Opvolging bij hulpvragen

Hulpvragen kunnen praktisch, emotioneel, administratief of levensbeschouwelijk zijn. Indien blijkt dat er vragen zijn, zoeken wij de antwoorden en leggen aan de nabestaanden de mogelijke oplossingen voor. Zij gaan hier zelf mee aan de slag. Wij houden contact zolang mensen dit zelf prettig vinden. Onze ervaring is dat in een later stadium soms weer andere vragen ontstaan. Nabestaanden mogen ook altijd zelf contact met ons opnemen.

Vast tarief

Als betrokken uitvaartverzorger kunt u met ons samenwerken wanneer u belang hecht aan goede nazorg voor uw nabestaanden. Namens u zorgen wij voor een goede begeleiding in het eerste jaar na de uitvaart.

Wij werken voor een vast tarief per uitvaart. Dit is ongeacht de hulp die er nodig is.

Wilt u meer weten over onze dienst, neem dan contact met ons op. Wij vertellen u graag meer.