Scroll omlaag

De medewerker heeft te maken met een verliessituatie.

Uw medewerker ervaart een ingrijpend verlies. Dit kan het verlies van gezondheid zijn, van een dierbare, van huwelijk of verlies van idealen door een andere ingrijpende situatie.

Wij nemen actief contact op met de medewerker.

Wij nemen actief telefonisch contact op en staan uw medewerker bij in het omgaan met het verlies, beginnend bij de unieke persoonlijke situatie en omstandigheden.

Wat helpend kan zijn is voor iedereen anders.
Tijdens de gesprekken bieden wij de gelegenheid het verhaal te vertellen en vragen we hoe het, naar omstandigheden, gaat. We praten over rouw en onderzoeken of er voldoende steun ervaren wordt uit de directe omgeving en vanuit het werk.

Daarnaast kijken we terug op de afgelopen periode en bespreken we waar de medewerker tegenaan loopt.
Dankzij onze onafhankelijke positie kunnen de medewerkers alles zonder zorgen met ons delen.

Hoe gaan we te werk?

We stimuleren, motiveren en activeren de medewerker om stappen te zetten. Door onze unieke preventieve aanpak op maat helpen we de duur van het verzuim te verkorten en de kans op nieuwe uitval na werkhervatting te verkleinen.

Wij bieden uitreikend aandacht en zorg op maat. We staan de medewerker (na)bij, beantwoorden vragen en denken mee over mogelijke oplossingen.

Wij geloven in de kracht van ieder mens om een verliessituatie te dragen.

Wij zoeken mee naar antwoorden op opkomende vragen en komen, indien gewenst, met mogelijke oplossingen. Ook signaleren we of en wanneer er meer hulp nodig is. We streven naar het vinden van structurele ondersteuning waar de medewerker ook in andere nieuwe situaties op kan terugvallen.

Daarnaast blijven wij actief aanwezig en monitoren we het proces. We blijven beschikbaar voor alle vragen, zo lang als het nodig is.

Ons contact met de rouwende medewerker is 100% vertrouwelijk.

Opvolging bij hulpvragen

Hulpvragen kunnen praktisch, emotioneel, administratief of levensbeschouwelijk zijn. Indien blijkt dat er vragen zijn, zoeken wij de antwoorden en leggen aan de werknemers de mogelijke oplossingen voor. Zij gaan hier zelf mee aan de slag en wij monitoren dat vervolgens.

Wij houden contact zolang mensen dit zelf prettig vinden. Onze ervaring is dat in een later stadium soms weer andere vragen ontstaan. Medewerkers mogen ook altijd zelf contact met ons opnemen.

Leren van ervaringen en evalueren.

Tijdens de gesprekken horen we hoe het contact met de werkgever wordt ervaren. We verzamelen anoniem verbeterpunten voor de organisatie en kunnen daardoor inventariseren wat aandacht nodig heeft om processen te verbeteren. We evalueren regelmatig met de werkgever.
Indien gewenst kunnen we hier een (verbeter) plan voor schrijven.


Vast tarief

Wij begeleiden medewerkers in verliessituaties voor een vast afgesproken tarief. Zo komt uw organisatie niet voor onvoorziene hoge kosten te staan.

Wilt u meer weten over onze dienst voor werkgevers? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen u graag meer.