Scroll omlaag
Medewerkers die een verlies ervaren, kunnen moeite hebben met concentratie en voelen zich vaker vermoeid, wat hun functioneren beïnvloedt. Daarnaast kan het verwerken van verlies leiden tot verminderde motivatie en een gevoel van afstand tot het werk.
Nunazorg helpt werknemers niet alleen om hun verdriet te verwerken, maar bevordert ook een sneller herstel. Door onze preventieve en op maat gemaakte aanpak helpen we het verzuim te verkorten en het risico op terugval na werkhervatting te verminderen. Voor werkgevers is het aanbieden van rouw- en verliesbegeleiding een blijk van empathie en zorg richting alle medewerkers.
Daarnaast is het een investering in betrokken en productieve medewerkers.
Wanneer een medewerker een ingrijpend verlies ervaart—zoals het verlies van gezondheid, een dierbare, een huwelijk, of een diep gekoesterd ideaal—biedt Nunazorg persoonlijke begeleiding op maat. Wij nemen proactief, binnen 48 uur, telefonisch contact op met de medewerker en bieden steun die past bij de unieke persoonlijke situatie.
We luisteren naar het verhaal van de medewerker en vragen hoe het gaat. We bespreken rouw en onderzoeken of er voldoende steun is vanuit de omgeving en het werk. Daarnaast reflecteren we op de afgelopen periode en bespreken we eventuele obstakels die de medewerker tegenkomt. Dankzij onze onafhankelijke rol kunnen medewerkers alles vrij met ons delen.
We stimuleren, motiveren en activeren de medewerker om stappen te zetten. Ook signaleren we of en wanneer er meer hulp nodig is. We streven naar het vinden van structurele ondersteuning waar de medewerker ook in de nieuwe veranderde situatie op kan terugvallen.
Daarnaast blijven wij actief aanwezig en monitoren we het proces. We blijven beschikbaar voor alle vragen, zo lang als het nodig is.
Ons contact met de rouwende medewerker is 100% vertrouwelijk.
Hulpvragen kunnen praktisch, emotioneel, administratief of levensbeschouwelijk zijn. Wij zoeken naar antwoorden en leggen de mogelijke oplossingen aan de werknemer voor. Zij gaan hier zelf mee aan de slag en wij monitoren het proces. Onze ervaring is dat er in een later stadium soms weer andere vragen ontstaan
We houden contact zolang mensen dit zelf prettig vinden. Medewerkers mogen ook altijd zelf contact met ons opnemen.
Tijdens onze gesprekken horen we hoe het contact met de werkgever wordt ervaren. We verzamelen anoniem verbeterpunten voor de organisatie en kunnen daardoor inventariseren wat aandacht nodig heeft om processen te verbeteren. We evalueren regelmatig met de werkgever.
Indien gewenst schrijven we een (verbeter) plan.
Wij bieden begeleiding aan medewerkers in verliessituaties op ad-hoc basis, zonder abonnement, en tegen een vooraf vastgesteld tarief. Dit geeft uw organisatie duidelijkheid over de kosten en voorkomt onverwachte uitgaven.
Wilt u meer weten over onze dienst voor werkgevers? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen u graag meer.